Polityka Jakości
Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Spółka z o.o. w Stargardzie kieruje się dbałością o jakość świadczonych przez siebie usług i spełnianie wymagań oraz oczekiwań swoich Klientów.
Osiąga to poprzez działanie oparte na wymaganiach normy PN-EN ISO 9001:2009 oraz postępowanie zgodne z zasadami wynikającymi z zawartych umów z Klientami.
Cele strategiczne PEC Sp. z o.o.:
- prowadzenie działalności zapewniającej niezawodne funkcjonowanie miejskiego systemu ciepłowniczego,
- zaspokajanie potrzeb mieszkańców miasta Stargardu w zakresie dostaw ciepła i ciepłej wody,
- współdziałanie z samorządem terytorialnym dla rozwoju gospodarczego miasta,
- ciągłe doskonalenie systemu zarządzania jakością spółki PEC.
Poziom jakości świadczonych usług i stopień zadowolenia naszych Klientów zależy od realizacji poniższych celów strategicznych, poprzez:
- wdrażanie nowoczesnych technologii,
- realizację Programu Promocji Ciepła Systemowego we wszystkich obszarach działalności spółki PEC,
- stałe doskonalenie metod obsługi Klienta i współdziałania z samorządem lokalnym,
- wzrost jakości usług przy konsekwentnym realizowaniu przepisów prawa energetycznego i ochrony środowiska,
- wspieranie inicjatyw pracowniczych oraz zapewnienie satysfakcji personelu spółki PEC z wykonywanej przez nich pracy oraz stałe podnoszenie ich kwalifikacji,
- zaangażowanie kierownictwa w procesy ciągłego doskonalenia.
Cały personel spółki PEC Stargard zna i stosuje politykę i procedury zawarte w Księdze Jakości i związanych z nią dokumentach. Zarząd PEC Sp. z o.o. w Stargardzie deklaruje, że dołoży wszelkich starań oraz zapewni środki aby niniejsza polityka była w pełni realizowana.
Plany na przyszłość
Zarząd Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w dniu 20 listopada 2009 rok przyjął, zaopiniowaną pozytywnie przez Radę Nadzorczą spółki, Strategię rozwoju PEC Stargard w latach 2010-2027.
Opracowana na podstawie aktualnej Polityki Energetycznej Polski do 2030 roku, Planów rozwoju Miasta Stargard oraz Dyrektyw Unii Europejskiej Strategia, obejmuje:
1. zarys rozwiązań prawnych Unii Europejskiej wpływających na funkcjonowanie spółki PEC:
a) w zakresie ochrony środowiska – dyrektywy 2001/80/WE, 2003/87/WE, 96/61/WE, 2001/18/WE;
b) w zakresie energii odnawialnej,
c) w zakresie generacji rozproszonej, w tym kogeneracji (kogeneracja – skojarzone wytwarzanie energii elektrycznej i ciepła) – dyrektywa 2004/8/WE.
2. szczegółowe informacje dotyczące handlu emisjami CO2,
3. główne kierunki rozwoju PEC Stargard w latach 2010-2027, w tym:
a) plany rozwoju spółki w zakresie wytwarzania ciepła;
b) plany rozwoju PEC w zakresie przesyłu i dystrybucji ciepła,
4. zakres współpracy spółki z PUC Geotermia Stargard (obecnie GT Energy sp. z o.o.),
5. możliwe źródła finansowania przedsięwzięć wynikających ze Strategii, w tym:
a) Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko;
b) Program Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej;
c) Szwajcarsko-Polski Program Współpracy.
Główne kierunki rozwoju PEC Stargard w latach 2010-2027
Misją spółki PEC jest zapewnienie miastu i jego mieszkańcom bezpiecznego, czystego i konkurencyjnego cenowo ciepła.
Celem jest bardziej efektywne wykorzystanie paliw i energii oraz poszukiwanie rozwiązań opartych na alternatywnych źródłach energii.
Metodami na realizację misji i celów, są m. in.:
- zwiększenie sprawności eksploatowanych kotłów;
- obniżenie zużycia energii elektrycznej;
- zmniejszenie strat przesyłowych;
- automatyzacja procesów;
- pozyskiwanie nowych odbiorców;
- uciepłownienie obszarów rozwojowych niezurbanizowanych znajdujących się z obszarze naszego systemu ciepłowniczego;
- minimalizacja szkodliwej emisji;
- dywersyfikacja paliw.